22 Eylül 2015 Salı

FİLM YORUMU: LABİRENT- ALEV DENEYLERİ


Film Adı: Alev Deneyleri
Orijinal Adı: The Scorch Trials
Yönetmen: Wes Ball
Tür: Aksiyon, Bilim kurgu, gizem, macera
Yapım: ABD - 2015
Süre: 131dk
Oyuncular: Dylan O'Brien, Thomas Brodie - Sangster, Kaya Scodelario
IMDB: 7,1 /10

Merhaba arkadaşlar!!! Bugün Labirent hayranlarının büyük bir merakla beklediği Alev Deneyleri'nin film yorumu ile karşınızdayım!!!

Kitap yorumum için buraya tıklayabilirsiniz, orada kitabın konusunu detaylı bir şekilde anlatıp yorumlamıştım. Gerçi burada da konusuna kısaca değineceğim :) Aman dikkat, Ölümcül Kaçış'ı okumayanlar ya da izlemeyenler için yorumum spoiler içerir. Fakat Alev Deneyleri hakkında spoiler yok, rahat olabilirsiniz :) Evet bu kadar uyarı yeter şimdi gelelim filmimize:

Labirentten kurtulan Kayranlılar, kendilerini eskisinden çok daha büyük bir sınavın içinde  buluyorlar. Tam İsyan'dan kurtulduklarını düşünüp rahat bir nefes alacakken, bir kez daha kandırıldıklarının farkına varıyorlar. Labirent'in cennet kaldığı Alev'e düştüler desem, sanırım aklınızda bir şeyler canlanır.


Alev'de Işıl denen bir salgın hastalık yüzünden, insanlar Deli'ye dönüşüyor. Deliler adeta birer canavar ve gördükleri her insana saldırmak gibi ayıp huyları var. İşte Kayranlılar'ın içine düştüğü yer böyle bir cehennem ve burada hayatta kalmak Labirent'te olduğundan çok daha zor olacak.

Ve gelelim yorumuma!!! Film sonları hariç bence başarılıydı. Kitaptan farklı gelişen sahneler olsa da bence ilk yarı ve ikinci yarının belli bir kısmı oldukça iyiydi. Özellikle Deliler'e BAYILDIM!! Filmde en sevdiğim şeylerden biriydi. Düşünün kitabını okumama rağmen, ben bile ilk gördüğümde ürktüm, haliyle onların dahil olduğu sahneleri özellikle çok sevdim.


Ölümcül Kaçış'tan tanıdığımız oyuncuların zaten bir harika olduğunu biliyoruz. Şahsen ben Kayranlıların hepsini çok beğenmiştim Bu filmde de yeni eklenen karakterleri ve oyuncukları sevdim. Sadece Brenda karakteri pek umduğum gibi çıkmadı diyelim. Ve tabii ki tüm seri boyunca Fare Surat diye bildiğimiz adamın, karizmatik biri çıkması da bazı yönlerden kötü, ama çoğunlukla da hoş bir sürpriz oldu diyebilirim ;)



Ama gel gelelim filmin başından sonuna kadar beni çok sinir eden bir şey vardı: Thomas'ın üstünde bu kadar durulması. Kayranlılar'ın hepsi çok uzun zamandır Labirent'te başlarının çaresine bakan acayip zeki, becerikli ve yetenekli çocuklar. Kitapta da bunu görmek çok kolay zaten. Fakat filmde her şeyi Thomas akıl ediyor, her şeyi Thomas yapıyor... Labirent'te Thomas'tan çok daha uzun süre dayandılar, onların filmde haklarının verildiğini düşünmüyorum ve bu beni çok üzdü. Bu filmde, özellikle kitabı okumayanların, Kayranlılar'ı benimsemesi biraz daha zor bence.


Filmin sonlarını sevmediğimi söylemiştim. Maalesef bunu fazla detaya girerek açıklayamam ama spoiler vermeden elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Thomas kitabın sonlarına doğru çok acı çekti ve bu acıların sebeplerinden bazıları filmde ya hiç yoktu ya da yüzeysel olarak vardı. Thomas'ın düştüğü o umutsuzluk halini ben filmde pek hissedemedim. Filmde çok kısa tutulan ve hemen çözümlenen bir yer, kitapta çok daha zorlu bir süreç olarak geçiyordu ki, bence böylesi çok daha etkili olacaktı.

Filmin sonlarında takıldığım iki nokta daha var. İlki Thomas'ın yaptığı bir tuhaflık - çok mu düşündüler acaba?- diğeri de filmin bitiş şekli. Kitapta çok mantıklı bir şekilde ikinci ve üçüncü kitap arasında köprü olan bir sahne yok sayılmış ve tamamen farklı bir şey eklenmiş. Filmin gidişatını mantıklı bir şekilde değiştirmeyi planlıyorlarsa bir şey diyemem fakat aksi takdirde boş yere 'köprü' olayı bozulacak.

Aksiyon ve savaş sahnelerini oldukça beğendim ve o kısımları nefes nefese izledim. Delilerden kaçış sahneleri, İsyan yüzünden başlarına gelen tehlike dolu anlar... bu aksiyon dolu sahneler şüphesiz filmin en iyi yönlerinden biriydi.

Bu filmde göreceğiniz Jorge karakterini de çok sevdim, söylemeden geçemeyeceğim <3



Hoş bir film olmuş fakat özellikle sonlarında eksikleri olduğunu düşünüyorum. İlk filmi izlediyseniz zaten yüksek ihtimalle gitmek istersiniz :) Gidin de zaten, güzel bir film fakat beklentinizi çok yüksek tutmayın bence. Kitabını okumadıysanız önce onu okumanızı öneririm, bazı yerleri daha iyi oturtmanıza yardımcı olur ve dediğim gibi karakterlerle daha iyi bir uyum yakalayabilirsiniz. Film hakkında söylemek ya da sormak istediklerinizi de aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz, hepinize iyi seyirler ;)






2 yorum:

  1. aylardır filmi beklememe rağmen gidememenin acısı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zaman bekleyip de gidememek üzüyor insanı :( Ama sanırım altyazılı hali internete düşmüş oradan izleyebilirsin :)

      Sil