15 Nisan 2016 Cuma

WATTPAD KİTAP ÖNERİLERİ 1





Merhaba arkadaşlar!!!! Hepiniz Wattpad uygulamasını biliyorsunuzdur, amatör yazarların kendilerini geliştirdiği sanal bir hikaye paylaşım uygulaması. Wattpad'e karşı ön yargınız olabilir ya da yapılan olumsuz yorumlardan dolayı başlamayı düşünmüyor olabilirsiniz. Bence bu çok yanlış bir seçim olur. Evet, her hikaye güzel değil fakat zaten insan yazarak gelişmez mi? Tabii ahlak kurallarını saçma sapan ihlal eden saditsçe yazıları savunmuyorum burada, onlar farklı bir mesele.

Ya da Wattpad hikayelerinin kitaba dönüştürülmesine kızıyorsunuzdur ki bence bu da yanlış. Elbette, hiçbir edebi değeri olmayan, yazım hataları ve küfürlerle dolu, tonlarca klişelik barındıran hikayelerin kitap olmasına bende karşıyım. Fakat emin olun istisnalar var :)

Evet, bu kısa açıklamayı yapmadan geçmek istemedim, kusura bakmayın :) Gelelim hikayelerimize. Wattpad Hikaye Önerileri serime ilerleyen zamanlarda da devam edeceğim ve her yazıda 3 hikaye tanıtacağım. Ne zaman, ne sıklıkla böyle bir şey yaparım bilemiyorum tamamen güzel hikayeler keşfetmeme bağlı olacak :D

İşte bu yazımda size tanıtacağım 3 hikaye!!  2 Büşra Toraman ve 1 Özge Meral hikayesi koydum. Aslında bu yazıları yazarlara göre mi yapsam diye düşündüm, fakat her türden 1 tane hikaye barındıracak şekilde gitmek daha iyi bir fikir gibi geldi. Yani yazarın sadece bir ya da iki kitabını koydum diye diğerlerini önermiyorum zannetmeyin, diğer hikayelerini de ilerleyen zamanlarda tanıtacağım sizlere :)

Tamam bu kadar gevezelik yeter, artık susuyor ve hikayelerle sizi baş başa bırakıyorum!! :

1-Kırmızı Başlıklı Kız



Türkler fantastik yazamaz mı dedi biri?? İşte bu hikaye bence bu lafa cuk oturur. Üslupta ufak eksiklikleri olsa da ben Büşra Toraman'ın hayal gücü der ve susarım. Kurtadamları temel alan bir konusu var ama hemen korkmayın!! Klişeliklerden tamamen arınmış ve olaya bambaşka bir bakış açısıyla bakılmış. Kurtadamların bölünmesi, onları sınıflandıran kast sistemi... kesinlikle müthiş işlenmişti.

 Olay örgüsü de kesinlikle harikaydı, aksiyon açlığımı da güzelce dindirdi. Karakterler efsaneydi!!! Dawson karakteri başlı başına rüya gibi <3  Savaşçı ruha sahip, zeki ve güçlü bir esas bayan karakter olan Ada'da harika. Üstelik sadece ana karakterler değil, yan karakterleri de kendini oldukça sevdiriyor <3 

Fantastik ögelerin ve aşkın çok güzel harmanlandığı bir hikayeydi ve kaç kez okudum artık sayamıyorum!! 

Benim uzun zamandır severek takip ettiğim bir hikaye oldu. Üç kitaptan oluşuyor: Kırmızı Başlıklı Kız, Cellat ve Kanın Büyüsü. Fantastik kitapları seviyorsanız mutlaka göz atmalısınız!! Buraya basarak Kırmızı Başlıklı Kız'ı Wattpad'den inceleyebilirsiniz.


Ada Mahfer ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte gittiği Uludağ tatilinde kurtların saldırısına uğramıştır. Tüm yakınlarını o saldırıda kaybeden Ada hafızasındaki boşlukla birlikte teyzesinin yanına Kanada'ya gider. Aynı katliamda kaybettiği nişanlısının kardeşi de onun peşinden Kanada'ya gelir. Çünkü bir şekilde katliamın Ada'yla bağlantılı olduğunu düşünmektedir. Birlikte çıkacakları keşif gezisi onları kurtların, büyücülerin ve daha bir çok bilinmeyen gizemli yaratıkların dünyasına sokacaktır. 

Ada düşündüğünden daha fazla kurtların dünyasına aittir.

2-Ses ve Öfke

Ve bir diğer Büşra Toraman hikayesi: Ses ve Öfke!! Ben fantastik sevmem diyorsanız ona da çözüm var, bu hikayeyi mutlaka okuyun!!! Aşk, aksiyon ve arkadaşlık üstüne kurulu harika bir hikayeydi. Klişe bir konusu ya da olay örgüsü de yok kesinlikle. Gerek karakterleri, gerek konusuyla farkını ortaya koyuyor. İlbilge, Demir ve Timuçin'in hikayesi sizi sizden alacak bir  hikaye olacak. Şimdi iki erkek bir kız ismi saydım diye de aşk üçgeni var sanmayın sakın!! Bu hikayede klişeler olmadığını söylemiştim! Hırsız çeteleri ve dansçılar bile var yahu!! Yetimhaneden kaçan bu üç yaralı insanın hikayesine bayılacaksınız!!
Hayatında hiç aile görmedi. Ne bir anne ne bir baba ne de kardeşler. Kardeşler deyince onun aklına gelen tek şey kader arkadaşlarıydı. Saçlarını tarayan kendi gibi yüz tane daha çocukla ilgilenen orta yaşlı çökmüş bir kadındı. Sarhoş bir babayı temsilen elinde copla dolanan birde kendini insan sanan adamlar.
 
İlbilge, on üç senedir bu yetimhanedeydi. Edindiği iki arkadaşından başka kimsesi yoktu. Buna rağmen yakınmazdı da. Çünkü o iki arkadaşı dünyaya bedeldi. Demiralp ve Timuçin koruyucusu ve can dostuydu. İkisi de İlbilge'den daha büyüktü. Yakında reşit olacaklardı ve buradan ayrılmak zorunda kalacaktı. Ama İlbilge'nin onları bırakmaya pek niyeti yoktu.
 
İşte sırf bu yüzden de başına gelmeyen kalmayacaktı...
 
Dansçılar, savaşçılar, suçlular ve kanun adamları. Tüm bunların arasına sıkışan üç kişinin tutkuları, yaşam mücadeleleri ve bastırılmış duyguları.
 
Kuralları koy, müziği aç ve rakibine gülümse. İyi olan kazansın...
3-ASİ
Özge Meral'de kalemiyle çok beğendiğim bir yazar. İki yaralı genç arasındaki aşkın aksiyon ve gizemle harmanladığı çok güzel bir hikaye. Yer yer ufak klişeleri içinde barındırsa da...Özge'nin kaleminden midir, bilemiyorum her şey çok farklı geliyor bana :D Düşünün ben bu hikayeyi Wattpad uygulaması yokken, Facebook üstünden okudum ve hala daha aklımdan çıkmaz. Gerçi Ses ve Öfke ile Kırmızı Başlıklı Kız'ı da o şekilde okumuştum :D Yani size ilk yazımda önerdiğim hikayeler aslında çok uzun zaman önce okuduğum fakat hala tadı damağımda kalan hikayelerdir :D <3 Hafif klişe olsa da güzel, heyecanlı ve merak uyandırıcı bir aşk hikayesi okumak isteyenlere tavsiye edilir :) Eminim bayan okuyucular da Hazar karakterine bayılacak :)

13 yorum:

  1. Merhaba BİTMEYEN PROJE isimli kitabı da beğeneceğinizi düşünüyorum. Bir göz atın derim :)
    https://www.wattpad.com/story/97467679-bitmeyen-proje

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki en yakın Zamanda zevkle göz atarım :)

      Sil
  2. Duygusal ve yaşanmış bir hikayeyi anlatan elit i beğeneceğinizi düşünüyorum

    https://www.wattpad.com/364945286-elit-1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için teşekkürler yaşanmış bir olay olduğu için merakım kabardı bile :)

      Sil
  3. Bu kitabı ekşide gördüm. başları biraz sıkıcı ama okudukça açılıyor.
    https://www.wattpad.com/436527819-monad-part-1

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba . Benim kitabım ‘Yüreğim sana kilitli’ ye de göz atar mısın? Çok rica etsem... ?

    - şimdiden teşekkürler -

    YanıtlaSil
  6. Wattpadde yeni çıkan Black Sword fantastik bir kitap okuyabilirsiniz.konus süper annelerinin intikamını almak için maceradan bilinmeyene doğru büyü bi yolda yürüyen iki kardeşin hikayesi kılıçlı,anime,aksiyon herşey var.Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. https://my.w.tt/TVxKOLS9ecb

    YanıtlaSil
  8. Wattpad de Hüznü Hece diye bir kitap var bence çok başarılı ve güzel bir kurguya sahip. Kralitsaa_ adında bir yazar yazıyor birçok kişi tarafından okunmuş bir yazar. Bence bir bakın derim

    YanıtlaSil
  9. Kralitsaa_ ‘nın kitaplarını da paylaşır mısın ya ? Wattpad de var bu kullanıcı adını yazarsan bulursun

    YanıtlaSil