28 Temmuz 2014 Pazartesi

KİTAP YORUMU: SARAYDAN HİKAYELER-Kiera Cass

Kitap Adı: Saraydan Hikayeler
Yazar: Kiera Cass
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı:196
Etiket Fiyatı: 15TL

Sıra geldi Saraydan Hikayeler yorumuma. Sonsuza Dek ile seri biterken içimizi bir hüzün kaplamıştı ama Saraydan Hikayelerin varlığı içime su serpti.





America’nın ağzından tam 3 kitap dinledik. Peki ya diğer iki yakışıklı? Maxon gerçekten ilk kez America’ya mı aşık oldu? Aspen’in America’dan sakladığı sırlar var mı?
Kitap iki bölümden oluyor. Adından da anlayacağınız gibi Maxon ve Aspen’in taraflarından. Ayrı ayrı ikisini de üşenmeyip anlatacağım :D


Şunu söyleyerek lafa gireyim serinin hayranıyım ve her kitabını büyük bir zevkle okudum. Aynı zamanda Aspen’i çok sevsem de Maxon’cıyım. Maxon’ın tarafından Seçim’den önceki günlerle hikayemiz başlıyor. Maxon’ın aşk ile ilgili ilk deneyimini görüyoruz ki benim favori bölümlerim o kısımlar. Ailesi hakkındaki düşünceleri de bir de onun ağzından dinliyoruz. Açıkçası kitap bana biraz…yavan geldi. Olacakları önceden bildiğim içindir belki de ama özellikle Maxon’ın kısmından keyif alamadım.

Maxon’ın kızlarla ilk tanıştığında düşündüklerini de görüyoruz ki o zaman kızlara bakış açısını da beğenmedim. Tamam bir seçim yapman gerekiyor ben serinin başından beri kafamda acayip romantik bir Maxon oturtmuştum bu profilde ufak çatlaklar oluştu L

Mesela dış görünüşe fazla takılması gibi. Maxon serinin 3 kitabını okurken kafamda böyle canlanmamıştı. Ama olsun yine de benimle! <3

Aspen’in kısmına gelince…Maxon’dan daha iyiydi. İlk adım içinde aksiyon var. Asiler ile olan durum ortada ve bir o da bir muhafız olarak aksiyon kısmını hallediyoruz. Aynı zamanda  America’ya bakış açısı da çok…kelimeyi bulamadım.  Yoğun. Küçüklükten beri tanışmalarından oluşan bağın yanında   onun koruma ve sahiplenme güdüleri ile beraber Aspen’in aşkını dinlemek çok güzel. Her dakika America için savaşmak var aklında. Onu korumak. Ve tabii Maxon’dan uzak tutmak. Ama zaman zaman bu düşüncesinden bile America’nın iyiliği için vazgeçiyor.



Aynı zamanda Aspen Maxon’a göre daha halkın içinden olduğu için, halkın America hakkında neler düşündüğünü öğreniyoruz. Mesela Marlee olayında.
Prens kısmını ne kadar sevmediysem Muhafız kısmını o kadar sevdim diyebiliriz. O yüzden puanlama yaparken de adam zorlanıyor. Ama pişman değilim hani yine olsa yine alırım :D

Artıı…kitabın sonunda Ve Dahası bölümü var. Bu bölümde America, Aspen ve Maxon’ın soy ağaçları, soyadlarını nasıl aldıklarını ve kast sisteminden nasıl etkilendiklerini, kast sistemlerine göre ayrılan toplulukların yaptıkları işleri,  Kiera Cass ile soru cevap bölümü ve serinin üç kitabının şarkı listesi var. O kısımları görünce çok sevindim!

 PUANIM: 3/5


Bu da Beni Seç hakkıda bir video :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder