29 Haziran 2015 Pazartesi

KİTAP YORUMU: LOCKE LAMORA'NIN YALANLARI - Scott Lynch

 
Kitap Adı: Locke Lamora'nın Yalanları
Yazar: Scott Lynch
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 581
Etiket Fiyatı: 25TL
 
Merhaba arkadaşlar!!!! Bugün Locke Lamora'nın Yalanları ile karşınızdayım!! Kitaba olan delicesine sevgimi kısa bir süre kendime saklayıp size anlatabildiğim kadar konusunu anlatacağım. Yorumum hiçbir şekilde spoiler içermeyecek arka kapağın dışına çıkmamaya çalışacağım, sadece bilmeniz gerektiğini düşündüğüm bazı eklemeler yapacağım o yüzden rahatlıkla okuyabilirsiniz.

Camorr şehri, pek çok suça tanık olmuş bir şehir olarak yaşanan her türlü taşkınlığa alışıktır. Ta ki Camorr'un Belası ile karşılaşana dek.

Camorr'un Belası zenginden çalan, güçlü, becerikli ve usta bir hırsızdır efsanelerde.

Tahmin ettiğiniz gibi bizim ana karakterimiz de Camorr'un Belası; Locke Lamora.

Efsanelerde anlatılanların aksine çaldıklarını fakirlere vermez ve aslında bakarsanız hiçte iyi dövüşemez. Ama o meşhur zekasıyla size adınızı bile unutturabilir, dahiyane planlarıyla ruhunuz duymadan pantolonunuzu üstünüzden çalabilir. Ve çaldığı her bir kuruş çetesi Centilmen Piç'lere aittir.

İşlerini -hırsızlık yani- büyük bir beceriyle gerçekleştirdikleri yer olan Camorr, büyük bir sinsilikle gelen, son derece tehlikeli bir savaşın ortasındadır. Ve şansa bakın ki bizim Centilmen Piç'lerimiz de kendilerini bu savaşın tam ortasında bulurlar!!!
 

Kitap gerçekten muazzam bir kurguya sahip!! Bunu yazan adamın -Scott Lynch- kafasına gerçekten hayranlık duyuyorum. Tür olarak epik fantastik olduğundan yepyeni bir dünya yaratılmış ve Scott Lynch bu dünyayı muhteşem bir şekilde kurgulamakla kalmayıp, aynı zamanda bizimde harika bir şekilde dünyayı hayal etmemize olanak sağlamış. Yepyeni bir dünya olmasına rağmen, adapte olmakta hiçbir şekilde zorluk çekmiyor, her şeyi kolaylıkla kavrayabiliyorsunuz.

Olay örgüsü MÜTHİŞ!!! Kesinlikle çok mantıklı ve sizi her açıdan ters köşe yapacağına, tahminlerinizin doğru çıkmayacağına inancım tam! Konusunu arka kapaktan çıkmayacak şekilde özellikle yazdım çünkü gerçekten her şey domino taşları gibi birbirini devirsin, güzelim kitap mahvolsun istemiyorum. Ama o gördüğünüz konu buzdağının sadece görünen yüzü bayanlar baylar!! Heyecan, aksiyon, merak... her şey o kadar güzel ve yoğundu ki ağlamak istiyorum!!!! -yanlış anlamayın iyi anlamda :D -
 
 

Şimdi birazda muhteşem ana karakterimizden bahsedelim!!

Locke Lamora, Camorr'un Belası... zeki erkeklere gerçekten bayılıyorum!! Yaptığı akıllıca numaralar, herkesi ayakta uyutması... gerçekten kelimelerle anlatılacak gibi değildi. Ama tüm bunların yanında kesinlikle mükemmel bir karakter değil. Yüzünü gördüğünüzde çarpılacağınız bir yakışıklılığı yok ve dövüş konusunda da tam bir fiyasko. Ama o zekası yok mu... Centilmen Piç'lerin kilit taşı kendisi.

Centilmen Piç'lerin diğer üyeleri de gerçekten çok özgün ve muhteşem karakterler. Jean, grubun kas gücü ve muhteşem dövüş becerilerine sahip, Sanza İkizleri ise hemen hemen her işten anlarlar, Böcek, grubun çömez üyesi ve tam bir deli fişek... Tabii bir de Sabetha'mız var, kitapta sadece birkaç nokta da adı geçen, Locke Lamora'nın aşık olduğu gizemli kadın... DELİ GİBİ MERAK EDİYORUM!!!
 
 

Kitabı geçmişten ve gelecekten aynı anda okuyoruz. Bir yandan Küçük Centilmen Piç'lerin hikayelerini, eğitimlerini, yaşadıkları zorlukları okurken diğer yandan günümüze geliyor, Büyük Centilmen Piç'lerin içinde oldukları oyunları okuyoruz.

Bu aslında yer yer güzel yer yer biraz can sıkıcı bir durumdu çünkü günümüzde çok can alıcı bir nokta da durup Küçük Centilmen Piç'leri ziyaret etmek ya da geçmiş hakkında bilgi almak benim gibi sabırsız insanları biraz rahatsız edebilir.

Kitabın muhteşem bir akıcılığı var ama ben 3-4 günde bitirdim ve bence bu süre içerisinde bitirmekte normal çünkü epik fantastik olduğundan tanımlanması, anlatılması gereken çok fazla şey var ve bunlar bir çırpıda okunacak şeyler değil. Beni yanlış anlamayın KESİNLİKLE sıkıcı bir kitap değil, sadece anlatılması gerek yepyeni bir dünya var ve doğal olarak bunlar sindire sindire anlatılmalı ve okunmalı.
 
 
 Ama kesinlikle bu kitabı almanıza engel olmasın!!! Goodreads'te de 5 puan verdim bu güzel kitaba çünkü tam anlamıyla MÜKEMMELDİ. Açıkçası epik fantastik türü içerisinde çok fazla karşılaştırabileceğim bir kitap yok çünkü bu benim ilk epik fantastik kitabım sayılır. Ama benim gibi giriş yapmak isteyenlere söylüyorum; ben bu kitapla başladım ve türü çok sevdiğimden bu tarz kitapları okumaya devam edeceğim -hem de delicesine okuyacağım <3-. Yani sizde başlamak istiyorsanız size de bu kitabı önerebilirim çünkü aşırı ağır bir dili yok ve olaya da çabuk giriyoruz.
 
 

Muhteşem bir üslupla anlatılan, muhteşem olayları ve muhteşem karakterleri içinde barındıran muhteşem bir kurguydu bu kitap. Kitap favori kitaplarımdan, Locke Lamora'da favori erkek karakterlerimden oldu <3 Türünü sevenler KESİNLİKLE almalı, başlamak isteyenler içinde bence gayet ideal bir kitap. Bundan sonra yazarın yazdığı her kitabı kaçırmadan okuyacağım ve serinin ikinci kitabını da sabırsızlıkla merak ediyorum!! İlk kitaptan aklımda kalan soruların cevapları için çok heyecanlıyım!!

 
Bu da serinin ikinci kitabı olan Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler'in kapağı:
 
 
 
PUANIM: 5/5
 
 
 
 


12 yorum:

  1. Bazı hırsızlar vardır toplumun iliğini kurutur tüy bitmemiş yetimin hakkından yer. Bazıları da vardır ki efsanelerde yaşar. İstemsizce seversiniz onları bağrınıza basarsınız. Kökeni Robin Hood'a dayanan bu hırsızların belki hepsi fakire para ayıracak kadar da melek değildir ama en azından onun olmayan malına el uzatmayacak kadar da yüce ruhludur. Locke Lamora da böyle işte. Kusursuz bir anarşist, fantastik alemin Arsen Lupen'i...

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2016/02/zubuk-robin-hood-arsen-lupen-locke.html

    YanıtlaSil
  2. Bazı hırsızlar vardır toplumun iliğini kurutur tüy bitmemiş yetimin hakkından yer. Bazıları da vardır ki efsanelerde yaşar. İstemsizce seversiniz onları bağrınıza basarsınız. Kökeni Robin Hood'a dayanan bu hırsızların belki hepsi fakire para ayıracak kadar da melek değildir ama en azından onun olmayan malına el uzatmayacak kadar da yüce ruhludur. Locke Lamora da böyle işte. Kusursuz bir anarşist, fantastik alemin Arsen Lupen'i...

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2016/02/zubuk-robin-hood-arsen-lupen-locke.html

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. 13 yasindayim ve kayip kiz, psikiyatrist gibi bana "agir" denilen kitaplari anlayabiliyorum bu kitabi cok merak ediyorum sende yasima uygun mu okuyabilir miyimm??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm, o tarz kitapları sıkılmadan ve severek okuyabiliyorsan bence buna da bir şans verebilirsin :)

      Sil
  5. Muhtesem kelimesinin yetersiz kaldigi nadir kitaplardan biri Locke Lamoranin Yalanlari

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Off of! Şuan kitabı 2. okuyuşum ilkinde bu kadar etkilenmiş miydim bilmiyorum.. 400 sayfalardayım ve burda olaylar çok can sıkıcı. :'( Neden okumayı bırakıp internette kitabın yorumlarına bakıyorum kendim bile bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Defalarca okunsa da sıkılmanın mümkün olmadığı kitaplardan. Umarım beğenmişsindir yorumu :)

      Sil
    2. 3. seriyi bilerek okumuyorum, tatlı niyetine bekletiyorum. :) beğendim. <3

      Sil
    3. Bende serinin 3. kitabını ısrarla bekletenlerdenim :)

      Sil