13 Ağustos 2017 Pazar

ANİME YORUMU: AO HARU RIDE


Anime Adı: Ao Haru Ride

Merhaba arkadaşlar!! Bugün kuşkusuz kendi türü içinde favorilerime giren bir anime olan Ao Haru Ride'den bahsedeceğim.

Yoshioka Futaba güzel ve sevimli bir kız olduğundan ortaokulda kız arkadaşları tarafından kıskanılıyor ve dışlanıyor. Üstüne hoşlandığı çocukla da bir yanlış anlaşılma yüzünden araları açılıyor. Sonuçta yalnız ve mutsuz bir ortaokul dönemi geçiren Futaba lisede daha çok kız arkadaşının olması için imajında büyük bir değişiklik yapıyor.

Artık o eski sevimli kızdan ziyade daha erkeksi bir havaya bürünüyor. Yeni imajı ona kız arkadaşlar kazandırsa da, bu onların sahte olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Her şeye rağmen mutlu olan Futaba birden eskiden hoşlandığı çocuk olan Tanaka-kun'la karşılaşıyor. Fakat artık adı Mabuchi Kou. İkisi de birbiri sayesinde hayatlarındaki sorunlarla ve kimlikleriyle yüzleşmek zorunda kalıyorlar.

Kesinlikle ilk izlediğimde duygusal olarak beni hemen sarıp sarmalayan sıcacık bir animeydi. Sonrasında da defalarca izlememe rağmen bir türlü bıkamadım kendisinden. Hem güldürdü hem üzdü tadını damağıma kaldı desem yeridir.

Sanırım sevmemde ki en büyük etkenlerden biri karakterler oldu. Futaba karakteri bana çok doğal ve sevimli geldi. Yaşadıklarına karşı verdiği tepkiler, vazgeçmeden yolunda ilerlemesini, samimi ve doğal tavırları... kendimi yakın hissettiğim ve sevdiğim bir karakter oldu.



Kou karakteri.. zaten beni öldürdü. Geçmişinde çok zor zamanlar yaşamış biri ve onun bu yaralı hali insanı derinden etkiliyor. Kendisiyle ve yaşadıklarıyla mücadelesinde çocuğa çok bağlanıyor insan. Ayrıca tam bir centilmen animede de az can yakmadı zaten :) Kou karakterini kalbinizin bir köşesine-hatta belki de tamamına- yerleştireceğinize eminim <3 Onu sevmemek gibi bir seçenek yok.



Karakterlerin hepsini ayrı ayrı çok sevdim ama Kou ve Futaba arasındaki şey o kadar derin ve güçlü geldi ki bana... zaten çocukluk aşkı olayını her zaman sevmişimdir ama bu anime de bu ilişkiye bayıldım. İkisinin de birbiri hayatında çok önemli bir yeri var ve sürekli birbirlerini ileriye taşıyan bir çift. Gerek Futaba'nın Kou üzerindeki iyileştirici etkisi, gerek Kou'nun onu sürekli kollaması ve kendisini bulmasına yardım edişi... favori çiftlerimden oldular kesinlikle.



Olay örgüsü ilk bakışta klişe gelebilir ama sizi kendine çok bağlayan bir anime. Mutlaka olayların bütünlüğünün sağlanması için mangasını da okumanızı tavsiye ederim. Mangasında yeni birkaç karakter daha etkileniyor ve bir sürü olay yaşanıyor.



Animede genelde Futaba'nın Kou için çabalamasını daha çok görüyoruz ama manganın özellikle sonlarına doğru Kou kendini aştı dersiniz gerçekten :)



Yan karakterleri de bu anime de çok sevdim. Aya Kominato animedeki en renkli karakterlerden biri, Shuuko Murao bizim sessiz bahtsız aşık kızımız, Yoichi Tanaka, mangada daha çok gördüğümüz Kikuchi....hepsini ayrı ayrı çok sevdim <3 Sadece Yuuri bana samimiyetsiz bir karakter gibi geliyor o kadar -_-  




Romantik, komedi ve dram türlerini seviyorsanız bu animeyi listenizin başlarına eklemelisiniz, aynı şekilde mangasını da. Bu türleri sevenlerin pişman olmayacağına yüzde yüz eminim. Karakterleri, olay örgüsü ve çizimleriyle çok sevdiğim bir anime oldu kaçırmayın derim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder