15 Ocak 2015 Perşembe

KİTAP YORUMU: TATLI ŞEYTAN - Wendy Higgins


Kitap Adı: Tatlı Şeytan
Yazar: Wendy Higgins
Yayınevi: GO!
Sayfa Sayısı:536
Etiket Fiyatı: 17 TL


Merhaba arkadaşlar!!Sınavlarımın resmen bugün bitmesiyle beraber geçici özgürlüğüme kavuşmuş bulunmaktayım. Sanırım herkesin sınavları bitmiştir, kurtarmaya kalanlara veya henüz sınavları bitmeyen arkadaşlara başarılar diliyorum. Dayanın az kaldı!! Şimdi gelelim kitabımıza. 2015 yılına Tatlı Şeytan’la giriş yaptım ve işte yorumu sizlerle!! Kısaca konuyu spoilersız bir şekilde anlatıp yorumuma geçeceğim.

Anna Whitt 16 yaşıda bir lise öğrencisi ve gördüğünüzde çarpılacağınız bir güzelliğe sahip ama giyimine önem vermemesi nedeniyle güzelliği gölgeleniyor. Aynı zamanda hiçbir insanın olamayacağı kadar iyi biri. Üvey annesi Patty onu adeta kanatsız bir melek olarak yetiştiriyor.-kıskançlık, kumar hiçbiri yok kızda- Ama Küçük Anna’mızı diğerlerinden ayıran olmazsa olmaz bazı özellikleri var tabii. Çok iyi duyma, işitme, görme, dokunma, tat alma ve aura okumak gibi havalı yeteneklerle bezenmiş bir kız. Ama maalesef bu havalı yeteneklerini Patty’den başka kimse bilmiyor.



En yakın ve tek arkadaşı Jay ile ilk konserine gittiğinde hayatı tam olarak değişmeye başlıyor ve resmen belaya batıyor. Grubun bateristi Kaiden Rowe’yi gördüğü anda onda yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğunu bilmesine rağmen ondan etkilenmeden edemiyor-etkilenmese tuhaf olurdu cidden-

Anna onunla tanışana kadar kendi hakkında çoğu şeyin farkında değildi, ne olduğu, güçlerinin sınırları...Ama Kaiden ona Nefilimleri açıkladığında Anna’nın normal hayatıyla arasında olan kabloyu çekmiş oluyor. İyilikten başka bir şey düşünemeyen Anna, diğer Nefilimlerin yaptığı gibi iblislere itaat etmek zorunda. Tabii bir seçeneği daha var, özgürlüğü uğruna kellesini feda etmek.
Kitap anlayacağınız gibi Nefilimler üstüne kurulu ve diğer kitaplar arasından sıyrılan bir konusu var bence. İlk olarak kitap hakkında spoilersız biraz daha bilgi vermek istiyorum, çünkü gerçekten arka kapaktan okuduğunuzdan daha fazlasını içeriyor.

Kitapta meleklerden ziyade iblisleri görüyoruz ve onların türlerinde olan statü farkları kitaba fantastikliğin yanında distopik bir özellikte katıyor. Önce Nefilim nedir onunla başlayalım. İnsan ve İblis Düklerinin çocuklarına Nefilim deniyor. İblis Dükleri’ne ise dünyaya belli kötülükleri yaymakla görevli, Şeytan’ın çalışanları diyelim. Birden fazla Dük var ve hepsi birer kötülüğü simgeliyor. Örneğin, Kaiden Şehvet Dükü’nün oğlu.


Nefilimler babalarının günahlarını dünyaya yaymakla görevliler. Babaları ne derlerse yapmak zorundalar çünkü sizin de tahmin ettiğiniz gibi çoğu Nefilim ve Dük arasında baba-oğul ilişkisinden çok patron-köle ilişkisi var. Kısacası, eğer dediklerini yapmazlarsa kelleleri gider. Nefilimlerin yaptıklarını denetleyen lejyanötler de Dük’lere Nefilimler hakkında bilgi veriyor. Yani Nefilimlerin hiçbir kaçışı yok ve isteseler de istemeseler de bu günahları yaymak zorundalar. Haliyle hiçte memnun değiller.

İblis Dükleri ise yaptıkları kötülükler hakkında raporlar hazırlayarak Şeytan’ın gözü kulağı Azazel’e veriyor. Böyle bir döngü sürüp gidiyor ama şunu unutmayın Dükler’in gözünde Nefilimler insanlardan bile daha aşağıdalar-düşünün gerisini siz-

Bu kadar kötülüğe karşıda her insanın yanında olan, onlara doğruyu fısıldayan Koruyucu Melekleri var.

Şimdi gelelim yorumuma daha öncede söylediğim gibi aradan sıyrılan bir konusu var. Sınavlarımın olduğu bir dönemde bir gün içerisinde okudum ki bayağı bir akıcıydı :D İlerleyen bölümlerde daha çok Nefilim görüyoruz ve gerçekten içlerinde çok seveceğiniz karakterler olacak ve cidden zorlanacağınız bir aşk üçgeni de göreceksiniz <3

Sevmediğim noktalar ise kitapta aksiyonun az olması oldu. İnsan içinde iblislerin olduğu bir kitapta daha fazla kan, dövüş falan görmek istiyor ama maalesef pek fazla yoktu. Sıkıcı bir kitap değil ama işin içine biraz aksiyon katılsaydı nefes nefese okunan bir kitap olurdu ancak ikinci kitaptan çook büyük savaş sahneleri bekliyorum. HALA UMUDUM VARR!!

Diğer bir şey içinde sizin ‘ŞOK ŞOK ŞOK!!!’ demenizi sağlayacak yerlerin olmaması oldu. Bence şaşırtmaya oldukça müsait bir yapısı vardı.

Son olarak Anna’ya laf çarpıtacağım. KIZ ÇOK İYİ. Yani senin bir yarında iblis al bıçağını ve git birilerini deş. Ne bileyim en azından biraz daha bir olgunluk ya da ne bileyim yumruk ama bir şeyler yani.

Destan gibi bir yorum yazdım sanırım ama şu ‘Dük’ olaylarını falan cidden açıklamam gerekiyordu kitabın havasını cidden değiştiriyor. Türünü severlere önereceğim bir kitap. Bu arada Go Yayınları cidden harika bir basımla çıkarmış her zamanki gibi ve süper indirimlerle kaçırmayın derim :D Umarım tatiliniz güzel geçer, bol bol kitap okursunuz :D :D Bir sonraki yorumda GÖRÜŞÜRÜZ!!!


PUANIM: 4/5

22 yorum:

  1. Kitabı birkaç gün önce aldım ve o kadar merak ediyorum ki! Herkes o kadar övdü ki, beklentim büyük. Melek temalı az kitap var ve ben bayılıyorum bu tarz kitaplara. Şeytanlar daha da ilginç olacaktır. Baya açıklamışsın, emek vermişsin. Eline sağlık! Bence de karışık gibi gözüküyor ama çok farklı bir konusu var. Kız o kadar saf mı ya, her okuduğum yorumda kıza söylenmişler. :D Aksiyon olsaymış iyiymiş bence de. En kısa zamanda okuyacağım kitabı. Aslında yaş yüzünden biraz çekimserdim başta ama sonra çok takmamaya karar verdim. Okurken unuturum gibi. GO! Kitap da gerçekten bir geldi pir geldi. :) Çok güzel bir yorum olmuş canım, ben de bloguma beklerim. ortaboypopcorn.blogspot.com.tr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Asena :) Bende melek temalı kitaplara cidden bayılıyorum ve Tatlı Şeytan'ın da aradan sıyrılan bir konusu oldu iblislere ağırlık verdiği için. Okumadıysan Meleğin Düşüşü'nü de şiddetle öneririm harika bir kitap cidden <3 Yorumu yazarken de cidden zorlandım açıklanması gereken o kadar çok şey var ki :D Kız içinse...sonlara doğru daha olgun bir hal alıyor aslında başlarında da pek ergence davranmıyor ama adam azıcık iblis kanı olunca kick-ass bir şey istiyor :D Aksiyona gelince...evet işte o cidden eksik ya. Yorumun için çok teşekkür ederim <3 blogunu da takibe aldım senin Tatlı Şeytan yorumunu da merakla bekliyorum :D

      Sil
    2. ya bende melekler ve şeytanlar temalı kitapları seviyorum. Bu kitap dışında bir de hush,hush serisini okudum. Ama daha güzel kitaplar bulamadım bu konuda. Önerebileceğiniz bir seri var mı???

      Sil
    3. Meleğin Düşüşü'nü de okuyabilirsin o da harikadır <3 Blog da yorumunu da girmiştim oradan detayları bulabilirsin :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. 14 yaş için uygun mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gayet uygun zaten bende 16 yaşındayım çok büyük bir fark yok aramızda :D Erotiklik açısından soruyorsan sadece birkaç öpücükten öteye gidilmiyor, her hangi bir korkutucu yönü de yok rahat rahat okuyabilirsin eğer türünü de seviyorsan :)

      Sil
  4. ben kitabi aldim okudum cok guzeldi.ikinci kitabi ne zaman cikacak biliyor musun?

    YanıtlaSil
  5. Kitabı beğenmene gerçekten çok sevindim :) Şubat ayında çeviriye verilmiş olduğunu duymuştum ikinci kitabın, yani sanırım biraz daha yolu var, net bir bilgi için Go Yayınları'na mesaj attım bana cevap verdiklerinde buraya yorum olarak atar seni haberdar ederim :)

    YanıtlaSil
  6. Yayınevi cevap verdi Mart ayında satışa çıkacağını söylediler ;)

    YanıtlaSil
  7. Kıtabı bıtırmek uzereyım elimden bırakamıyorum bitirecegim ıcın uzuluyorum ve sızınde dedıgınız gıbı bu tarzdakı kıtaplara bayılıyorum acıkcası soylemem gerekırse baska turler ılgımı cekmıyor mart ayını halatla cekıyorum buarada ıkıncı kıtabın ısmı bellimi?

    YanıtlaSil
  8. Off, böyle sevilen kitapların sonuna gelmek cidden insanı üzüyor :( Ama bence hızlı çıktı bu serinin ikincisi, fazla bekletmedi Go. İkinci kitabın orijinal adı Sweet Peril. Sweet tatlı demek zaten, peril de bildiğim kadarıyla tehlike demek. Tatlı Tehlike olabilir ama yayınevinden herhangi bir bilgi almadım kendi tahminim :D

    YanıtlaSil
  9. 2. kitap çıktı mı acaba ? :)

    YanıtlaSil
  10. martın sonu gelmek üzere bursa kitap fuarında varmış, kitapçılara ne zaman gelir hiç fikrin var mı eğer biraz daha beklersem intihar falan edicem assjdsj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha sakinnnn :D -bunu diyen kişi şuan meraktan çatlıyor ama çaktırmamaya çalışıyor :D - net bir bilgim yok ama bence en geç 1 hafta civarı tüm kitapçılarda olur yani umarım olur :)

      Sil
  11. üçüncü kitap ne zaman çıkar acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef üçüncü kitabın ne zaman çıkacağına dair bir bilgim yok :( Go Kitap'a mesaj attım cevap verirlerse buradan sana haber veririm :)

      Sil
    2. Go Kitap Sweet Reckoning'ten alıntı yaptı, sanırım üçüncü kitaba kavuşmamıza kısa bir süre kaldı :)

      https://www.facebook.com/goyayinlari/photos/a.1540303919536277.1073741828.1514790725420930/1704066539826680/?type=1&theater

      Sil