5 Temmuz 2014 Cumartesi

KİTAP YORUMU: ALEV DENEYLERİ-James Dashner


İLK KİTABI OKUMAYANLAR İÇİN SPOİLER İÇERİR!!
Kitap Adı: Alev Deneyleri
Yazar: James Dashner
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı:400
Etiket Fiyatı: 25TL

Sonunda ikinci kitap geldi! Ölümcül Kaçış çok süper bir yerde kaldığı için meraktan öldüm tabii ben.



Ölümcül Kaçış’ta Labirent’ten çıkıyorlar ve güvenli(!) bir yere ulaşıyorlardı. Alev Deneyleri’de aynı noktadan devam ediyor. Ama aslında sonsuza dek süren bir lükse sahip olmadıkları ve İSYAN’ın yeni bir Deney’inin parçası olduklarını öğreniyorlar.
Güvenli sandıkları eve Fare Suratlı bir adam-İSYAN’dan- bir sonraki Deney’i söylemek için geliyor. Alev Deneyleri. Güneş ışınlarından fazlaca etkilenen bir yer olan Alev’i geçmek için 2 haftalık bir süreleri var. Ama burada İSYAN’dan bahsediyoruz. Düz bir yolu yürüyerek geçmeyecekler. İSYAN’ın onlar için hazırladığı pek çok güzel(!) sürprizler var tabi ki. Zihinsel, fiziksel, ruhsal… Allah ne verdiyse.

Kitabın arkasındaki tanıtım yazısında:
Arkadaşlıklar sınanacak.
Sadakat sorgulanacak.
Hiçbir şey kesin değil! Yazıyor.
Bu kitapta geçen spoilerın bir özeti olabilir. Ciddi anlamda en çok şaşırdığım ve tahmin etmekte zorlandığım kitaplardan. Benden size bir tavsiye; kitabı okurken kimseye güvenmeyin. Mesela ben güvendim şuan depresyon: mod on. İSYAN o kadar planlı ve her durumu düşünerek onlara bir zorluk çıkarıyor ki…

Ama bardağın dolu tarafından bakacak olursak bunların nedenini birazcık çıtlatıyorlar. Thomas ve Teresa’nın İSYAN için faaliyette bulunduğunu biliyorduk zaten. Thomas’ın yavaş yavaş yerine gelen hafızası sayesinde-spoi değil vurmayın Ölümcül Kaçış’tan beri yavaş yavaş anılar geliyordu zaten-geçmişlerinden bazı görüntüler alıyor. Bunlar karmaşık ve bir araya getirmesi zor anılar üstüne bir de Thomas bunları rüyalarında hatırladığı için net bir şekilde anılarına kavuşamıyor.-ve evet ben hala meraktan ölüyorum-

Bir diğer güzel haber yeni karakterler geliyor! Aris, Brenda ve Jorge. Şimdi üç karakterde spoi içerir gençlik ama ben sanki içlerinden ikisini sevdim JAma bu seride her an herkesten kıllandığım için üçüncü kitapta ne olur kocaman bir soru işareti. O yüzden Team Thomas olun ve diğer kimseye bağlanmayın. Herkes kötü demiyorum. Mesela Newt ve Minho’yu çoh seviyos. Ve diğer Kayranlıları da ama o kadar. The end.

Ve bir ufak haber daha Alev’i geçip güvenli noktaya ulaşmak isteyenler sadece Kayranlılar değil. Bu haberden bu kadar fazlası spoiye girer ve ben ölmek için çok gencim.
Alev Deneyleri aynı zamanda Thomas’ın önemli olduğunu da resmi bir şekilde ortaya koyuyor. Ama hala hala ve hala nedenini tam olarak öğrenemiyoruz-İSYEANN-
Gelelim kitabın sonuna. Abi yeter. Bendeki de kalp ya. Kaldırmıyor artık. Merak etmeyin ne olacağını söylemeyeceğim ama oha artık ya. Ne zamandır şöyle mutlu sonla biten ya da en azıdan merak etmeyeceğim bir kitap okuyamadım gitti. Yani anlayacağınız gibi bu kitabın sonunda da sizi sövmeler bekler gençlik.

Sövüyorum mövüyorum ama kitap cidden iyi. Ben aşksız kitap okuyamam. Şimdi diyeceksiniz Teresa ve Thomas var. O bana başka bir kitap olsa yetmezdi. Ama bu kitapta o merak duygusu o aksiyon o kadar canlı ki hiç eksikliğini çekmiyorsunuz. Tüm kitapları kafamda canlandırarak okurum ama LABİRENT serisinde resmen kafamın içine televizyon yerleşiyor. Sinemada izler gibi oluyorsunuz. Bir de ben tuhaf pozisyonlar da tuhaf sesler çıkararak iyice içine girerek okuduğum için ayrı bir tat aldım.


Okursunuz. Okumalısınız. Okuyunuz. Zaten Ölümcül Kaçışı’da okuduğunuza göre bu kitabı istiyor olmanız lazım. Saçmalama: mod on olmadan önce yorumu bitiyorum. İyi okumalar millet! 
Bu da Ölümcül Kaçış için film tanıtım videosu :))
PUANIM: 5/5



Şimdi biliyorsunuz Ölümcül Kaçış'ın filmi çıkacak o yüzden karakterlerden bazılarının fotoğraflarını koyuyorum :)
 Şimdi Ölümcül Kaçıştan hatırlayacağınız böcekler.





Alev Deneyleri film yorumum için de buraya tıklayabilirsiniz ;)







18 yorum:

  1. Her zamanki gibi süper olmuş ;) Artık piştin çekirge :D

    YanıtlaSil
  2. Alev deneylerini bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende heyecanla bekliyorum filmini, ilkinde eksikler vardı ama ikincisin de umarım o ufak eksiklerde gider ve tamamen kitaba sadık kalırlar. 2015 Eylül'de vizyonda görebiliyoruz heyecan dorukta!! :D

      Sil
  3. İlki kadar iyi değil bence; zorlama bir bölüm gibi geldi bana. Her şey çok hızlı ve olaylar konusunda hayal gücünü kullanmamızı çok engelliyor yazı. Hep onun dediği şekilde sürprizler karşımıza çıkıyor. Biraz da tahminler çıksın be yahu! Bu kitabın film olarak çekiminin daha kolay olacağını ve filminde senaryoya çok ekleme yapılacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben ayıramam açıkçası hangisi daha iyi diye. Evet olaylar biraz hızlı geliştiği bir gerçek, ama benim kafamda buna rağmen pek çok teori kuruldu ve bu kitaba yeni eklenen karakterleri de gerçekten çok sevdim Brenda gibi <3 Film içinse...açıkçası ilk filmi de ben çok fazla sevemediğim için ikincisinden çok büyük beklentiler taşımıyorum :( Seneryoya da umarım mantıklı ve filmi daha iyi hale getirecek eklemeler yaparlar mahvolmasını istemem :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Labirent Son İsyan'ı okudunuzmu bilmem ama fena bişi ben Labirent Ölüm Emri'ni okumaya başlayacağım ama Son İsyan'ın en büyük spoisi en sevdiğimiz karakterlerden biri ile ilgili

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son İsyan'ı okudum,haklısın cidden büyük ve üzücü olaylar yaşandı :( Ölüm Emri'ni de okumak istiyorum aslında ama biraz tereddütlerim var güzel midir değil midir diye. Fiyatlarda alıp başını gittiği için kitabı almadan önce bayağı bir düşünür oldum :D

      Sil
    2. evet ya o bölüm yemin ederim ki ağladım en sevdiğim karakter di yaa

      Sil
    3. Bende ağladım

      Sil
  7. arkadaşlar 4 kitabı birden almak isteyenler D&R da 60 gibiydi aldım ben

    YanıtlaSil
  8. Newt ölünce kitabın tarım kaçtı Newt te tıpkı Gally gibi tekrar geri dönse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ****SPOILER****

      Newt benimde en sevdiğim karakterlerden biriydi, ölümü beni de gerçekten yıktı :( Çook daha fazla Newt görmek isterdim

      Sil
  9. İntihar edicektim ya mutis ama korkutuyo strese girdim ben bu stresle yasayip sabredemem diye pisman oldum cok eglenceli ama kalpden gidiyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok heyecan verici bir kitaptı her an herkes ölebilirmiş gibi hissetmiştim okurken :)

      Sil
  10. Cidden sadece Tom'u destekleyip devam edin yola. Bir tek onun doğru söylediğini biliyoruz.
    Ya tam Teresa Thomas'a ihanet etti diye triplere gireceğim bir bakmışsın Newt. Umarım Son isyanda Thomas Brenda ile yakınlaşmaz. Çünkü ThomasxTeresa benim için Stydia. ThomasxBrenda ise Stalia. Gerisini anladınız siz XDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta karakterlerin yaptığı davranışlar beni de sersemletmişti kimin ne tarafta olduğu belli değil, kime ne olacağı belli değil... bu yönden kitabı sevmiştim :)

      Sil
  11. Yazılarımı beğenmenize çok sevindim, Wattpad severek kullandığım bir platform olsa da maalesef bu sene üniversite sınavlarına hazırlandığımdan vakit ayırabileceğimi sanmıyorum, yine de teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil