11 Temmuz 2014 Cuma

KİTAP YORUMU: İLK SON ÖPÜCÜK-Ali Harris

Kitap Adı: İlk Son Öpücük
Yazar: Ali Harris
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı:572
Etiket Fiyatı: 19TL

Millet bir diğer yorumum İlk Son Öpücük ve ben!!! Önce şunu söylemem lazım kitabı sınav haftaları yüzünden-bu yorumu sınav haftamda yazdım- çok tuhaf şekillerde okudum ve sayfanın üstündeki tarihlerin önemli olduğunu sonradan fark ettim. Evet yine çok zekiyim. O yüzden okurken başta kafam karıştı sonra canım arkadaşlarım kitabın neredeyse yarısında olsam da bana bir dur dediler.
Kitap Molly ve Ryan’ın aşkını anlatıyor. Onlar çocukluk aşkı. Küçük bir kasaba da yaşıyorlar ve birbirlerini buluyorlar. Molly kızımız gayet asi farklı olma çabalarında bir ergenken Ryan küçük kasabanın Brad Pitt’i.




Öyle Ryan’ı bad boy havalarında düşünmeyin hiç adam dünya tatlısı. Çok anlayışlı, yakılıklı, spor delisi ve kendisi bence peygamber sabrına sahip. Cidden. Öte yandan acayip dağınık, kanalları büyük bir hızla değiştirip duruyor ve küçük kasabasına tamamiyle aşık.
Ama Molly öyle mi? Molly asi ama içinde bir yerlerde ailesinden göremediği sevgiye aç küçük bir kız.
Asi kız Molly ve Ryan pek çok insanı-mesela beni- özendirecek bir aşk hikayesine sahipler. Adeta birbirlerini tamamlıyorlar. Biri dağınıkken biri düzenli, biri sosyalken diğeri içine kapanık, biri yemek yapmayı bilmez diğeri size parmaklarınızı yedirtir.

 Her şey mükemmelse bu kitap bize ne anlatacak değil mi? Molly kasabadan NEFRET ediyor. Ya da ettiğini düşünüyor diyelim. Yani kız oradan uzaklaşmak için ölüyor resmen. Ama Ryan’ımızın çevresi ohoooo çocuğu bütün kasaba biliyor. Ama Molly’min sadece Casey adında – sonra Mia, iş arkadaşları falan da oluyor.- bir arkadaşı var ve ben onu HİÇ sevmiyorum. Başlarda tamam hani bir nebze iyi ama sonra onu döve döve öldürmek istedim. Cidden.
 
Durum böyle olunca ilişkilerinde sallantılar oluyor. Molly Ryan’ın ailesini çok sevmesine rağmen yeni yerler gezip taşınmak istiyor. Çünkü birlikteliklerinin ilk yıllarında Ryan'ın ailesi ile kalıyorlar. Molly buna sevinse de zamanla Ryan'ın annesinin düzenlerine karışması onlara oraya ait olmadıklarını, o eve kendilerini yansıtamadıklarını düşünüyor ki bence de haklı. Kadın çok sevimli ve yarım sever olsa da evlerine el atmadan duramıyor :) 
Ryan da Molly’i mutlu etmek için neredeyse her şeyi yapıyor. Ama ikisi de çalışan insanlar her zaman da her şey olamaz ki!

Her ilişki de olan iniş çıkışlar, kavgalar, tutku ve sevginin yanında onların başına büyük bir talihsizlik geliyor ve birbirlerine çocukluklarından beri deli divane olan çiftimizin aşkı yavaş yavaş ellerinden kaymaya başlıyor.
Küçük kasabalarında yaşanan, onları yaklaştıran olaylar, büyüdükçe fark ettikleri zorluklar cidden’benim neden böyle bir çocukluk aşkım yok’ dramına girmemi sağladı. Kavga ettiklerinde ben de üzüldüm, eğlendiklerinde bende eğlendim. En önemlisi onların birbirlerini değiştirdiklerini görmek içimdeki o romantiği fena gaza getirdi. Molly Ryan’ı dış dünyaya karşı cesurlaştırırken, Ryan Molly’ye kendini ve başkalarını sevmeyi öğretti.

Ama şimdi kitap objektif bakıldığında güzel ama ben sanki başlarda sıkıldım. Yani ben genelde fantastik okurum ve birden sadece sonunda beni şoka uğratacak olan bir kitap okuyunca başlarda haliyle sıkılıyor insan.
Ama kitabın sonuna geldiğinizde ağzınız açık, gözünüz yaşlı, kadere küfür ederken buluyorsunuz kendinizi. Cidden içim yandı ya. Üzüldüm, kızdım, sinirlendim ve hiç sevmedim. Öyle bir sonu hak etmemişti aşk hikayeleri.

Ama hayatta her zaman mutlu sonla bitmez ki? İşte böyle depresif olup çıktım. Moralim bozuldu cidden. Duygusal ve romantik kitapları seviyorsanız tavsiye edebilirim ama kitabın ağır ilerleyişine ve karmaşık yapısına alışmak zaman alıyor. Eh, haliyle böyle bir romandan sonra, benim bir fantastik kitaba acil ihtiyacım var millet. İçim kan ağlıyor :(

PUANIM: 3/5







13 yorum:

  1. fantastik kitaplara benim de ihtiyacım var şu an :s

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ay çok fena o durum ya :( Neler sipariş ettin??

    YanıtlaSil
  4. ilk son öpücüğün zaman atlatmalarını pek anlamadım bu yüzden sağlıklı bi şekilde okuyamıyorum biraz yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası okurken bende o kısımları sonradan fark ederek okudum sana tavsiyem tabii ki sayfa kenarlarında ki tarihleri dikkate alman ve geçmiş ve günümüzü karşılaştırarak okuman olur :)

      Sil
  5. Kitap bana çok sıkıcı geldi. Bir gelecekten bir geçmişten bir ordan bir burdan anlatıyor çok yorucu yani ve sıkıcı bi aşkları var kısacası tavsiye etmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de ağır ilerleyen ve karmaşık bir yapısı var hikayenin :(

      Sil
    2. Saçmalama başta ben de sıkıldım ama sona gelince ağladım lan. Kesinlikle öneriyorum.... Şiddetle..

      Sil
  6. Başlarda sürekli değişen tarihler yüzünden sıkılmamak elde değildi. Ortalara da gelince artık kitabı bitirmek için okumaya başladım. Arkadaşımızın anlattığı gibi her şey. Gerçekten onlar üzülünce ben de üzüldüm. Onlar sevinince ben de sevindim. Sonra birden kara haber geldi. Önce Casey Molly'e o evde yokken Ryan'a karşı ilgi beslediğini falan söylüyor. Molly lanet ediyor falan. Sonra Ryan Molly'i buluşmaya çağırıyor. Molly de heralde durumu anlatıp benden özür dileyecek ya da ayrılacağız diye düşünüyor. Ama hiçbir şekilde Ryan dan ayrılmak istemiyor. Çünkü onu çok seviyor. Molly Ryan ın yanına gelince kara haberi alıyor. Casey ile olan olayda bir şey olmadığını, Casey'in ona yürüdüğünü ama onun buna engel olduğunu falan söylüyor. Sonra asıl meseleye geliyor.. Molly o gün Ryan'ın kanser olduğunu öğreniyor. Başta Ryan 'bişey olmaz. Ben kendimi çok iyi hissediyorum. Bence yanlışlık var. Tahlillerimde de bir şey çıkmayacak göreceksin' falan diyor. Sonra Bunlar hastaneye gidiyorlar ve beklemeye başlıyorlar. Beklerken Molly '3. evre belki zor ama atlatılabiliyor diye biliyorum' gibisinden düşüncelere dalıyor. Sonra doktor kara haberi yapıştırıyor! 4. evre!!
    Herkes şok. O iyimser olan Ryan bile ağlamaya başlıyor. Sonra günler artık boktan geçmeye başlıyor. Ryan gün geçtikçe daha da batıyor. Gücünü kaybediyor. Zayıflıyor ve yürüyemeyecek hale geliyor. Göz göre göre ölüyor yani. Molly her gece ağlıyor. Molly o ölmeden onun en sevdiği şeyleri yaptırmaya çalışıyor. Ryan da aslında bunu istemediğini normal davranmalarını istediğini falan söylüyor. Bir gün Ryan ın kardeş ve arkadaşları falan geliyor. Abisi falan içeride konuşurlarken abisi gelip Molly e sarılıp 'canım erkek kardeşim benim' deyip ağlamaya başlıyor. Sonra birbirlerini teselli falan ediyorlar.
    Ve sonra Ryan ın doğum günü geliyor. Doğum gününde büyük bir organizasyon yapılıyor. Ryan duygularını falan her şeyi anlatıyor, millet ağlıyor. O gece öyle geçiyor işte. Ondan sonra kitap tarihi şimdiki zamana çekiyor. Molly anlatıyor her şeyi. Ryan ın öldüğünü ve küllerini de evin bahçesine gömdüklerini anlatıyor. O öyle istemiş. Bu tabi kitap aralarında sürekli şimdiki zamanı anlatıyor. Yani taşınma mevzusunu. En sonunda tekrar şimdiki zamana gelip neler yaptığını söylüyor.Ryan ın annesinin yanına gittiğini, annesinin de ağladığını, biribirlerini teselli ettiklerini anlatıyor. Sonra ordan da çıkıyor ve havaalanına geliyor. Orada yeni tanıştığı bir doktoru anlatıyor. Meğerse Molly bu herife aşık olmuş. Nasıl sinir oldum o esnada Molly'e bilemezsiniz. Bir de yetmezmiş gibi arabadayken 'bundan sonra hep ileri ve yukarıya bakacağım' diyor. Ryan ın o deli dolu ailesi kan ağlarken o başka birine gidiyor ve hamile! Nasıl yaptı böyle bişeyi ben de anlamadım. Ben olsam Ryan ın ailesinin yanından ayrılmazdım. Sonuçta onun hatıraları falan hep onların yanındaydı. Ama durumu tam olarak hissetmek için okumanız gerekir ve okumanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bu güzel yorumuna katılıyorum. Zaman geçişlerinden dolayı fazlaca sıkıntı yaşatan bir kitap olsa da bazı noktalar ve verdiği hisler açısından da geri plana atılmamalı. Molly kesinlikle en nefret ettiğim karakterlerden oldu. Evet, belki bir insan hayatta ne olursa olsun güçlü kalmalı ve yoluna devam etmeli ama onlarınki gibi köklü bir ilişkiden bu şekilde kolayca sıyrılıp direk yoluna devam etmek kesinlikle çok saçma ve acımasız bir davranıştı. Belki Molly'nin ruh hali daha iyi anlatılsave çok fazla acı çektikten sonra kendini toparlasa... ama sanmıyorum, yine de ben Molly'ye tamamen hak veremezdim sanırım :(

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. MUHTEŞEM ÖTESİ BİR ROMAN

    YanıtlaSil