15 Temmuz 2015 Çarşamba

KİTAP YORUMU: OLASILIKSIZ - Adam Fawer


Kitap Adı: Olasılıksız
Yazar: Adam Fawer
Yayınevi: April
Sayfa Sayısı: 475
Etiket Fiyatı: 20 TL

Merhaba arkadaşlar!!! Bugün efsane bir kitapla karşınızdayım!! Olasılıksız!!! Kitap benim alışılmış tarzımın dışındaydı ve açıkçası bu da biraz ön yargılı yaklaşmama sebep oldu. Kitabın konusu hakkında çok bilgisizdim, sadece teorilere dayalı, olay örgüsü olmayan bir kitap sanmıştım ama ciddi anlamda yanılmışım!! Kitabı bana doğum günümde arkadaşım Ece aldı, okumadan ölmemem gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyordu ve kesinlikle haklıymış!! Olasılıksız tüm ön yargılarımı kırdı geçti!! 

Şimdi gelelim kitabımızın konusuna!! Kitap birkaç karakterin bakış açısından yazıldığından hepsinin durumlarını ve bağlantılarını kısaca açıklayacağım, ana karakterimiz David Caine ama diğer karakterlerimiz de hikayede hayati önem taşıyor.

David Caine, olasalıklar konusunda tam bir uzman ve aynı zamana tam bir kumarbaz. Bu ikisi ne alaka demeyin sakın. David, kumar oynamaya başladığında olası tüm durumları hesaplamakta ve bunlardan en iyisini seçmekte tam bir uzman. Ama neticede burada olasılıklardan bahsediyoruz, yani her an her şey olabilir!! David'in olasılık bilgisi onu bir noktaya kadar çok iyi idare etse de, Rus mafyasına borçlu kalmaktan da kurtulamıyor. Bu maddi sıkıntıların üstüne bir de beyninde bazı  sorunlar çıktığında mesleğini de bırakmak zorunda kalıyor.  


Rus mafyası ise tahmin edeceğiniz gibi David'in sağlığını pekte umursamıyor ve onun yakasını bir türlü bırakmıyor. En sonunda David, para karşılığında üstünde bazı bilimsel deneyler yapılmasını kabul etmek zorunda kalıyor. Bu deneyler sonucu kardeşi Jasper gibi bir şizofreni hastası olma ihtimali de vardı ama ölüm kapısındayken pek seçme şansı da yoktu.

Sıradaki karakterimiz Nava Vaner bir CIA ajanı ve kadın!! Neden kadın olduğunun üstüne bastım?? Çünkü kendisini erkek sandığımdan kitabın uzun bir süresi boyunca gerçekten tuhaf anlar yaşadım, sizinde başınıza gelmesin diye de bir uyarımı yapayım dedim :) Nava hiçte öyle kendi işine bakan sıradan bir CIA ajanı değil. Bulduğu gizli bilgileri tehlikeli örgütlere satarak geçiniyor kendisi. Ama en sonunda tahmin edeceğiniz gibi kendi işi başına çorap örer ve yaşamasının tek yolu Kore gizli servisine değerli bir bilgi sunmasıdır. Şansa bakın ki tam bu sırada Dr.Tversky'nin çılgın araştırmalarını görür ve pençelerini bu araştırmaya geçirir.

Dr. Tverksy-dünyanın en pislik yaratığı- yaptığı araştırmaları, kendisine aşık olan öğrencisi üstünde acımasızca dener. Amacı, geleceğin tahmin edilebilirliğini sağlamak. Deneyler gerçekten çok zor ve ölüm tehlikesi içeren deneyler ama ne denek ne de doktor bu detayı görmemekte ısarcı.
Evett konumuz kısaca bu kadar!! Daha değinemediğim çok önemli karakterler ve çok önemli bağlantılar var ama hepsi spoiler olduğundan susuyorum.


Konusundan da çıkarabileceğiniz gibi karakterlerimiz David'in olasılıklara olan aşırı yatkınlığı ve Dr. Tversky'nin bu konu hakkında yaptığı deneyler sayesinde bir şekilde buluşuyorlar ve gelsin aksiyon!!!

Karakerler ciddi anlamda MÜTHİŞTİ!! Her birinin hikayesini esas olaya katılmadan önce görüyoruz ve aslında okurken belki de önemsiz bulduğumuz pek çok detay bize et, süt ve yumurta olarak geri dönüyor. Hepsinin kendi yaşayışları ve sorunlarının olması hikayeyi çok daha gerçekçi kılmış. Hepsi özgün ve muhteşem karakterlerdi, sevmeniz gereken karakterlere çok kolay ve sağlam bir şekilde bağlanıyor, nefret etmeniz gerekenlerden ise kolaylıkla ve yoğun bir şekilde nefret ediyorsunuz.- Dr. Tversky'ın adı geçtiğinde dahi hala asabım bozuluyor.-


Yazarımız Adam Fawer'in beynine sevgilerimi yolluyor ve muhteşem olay örgüsünü yarattığı içinde teşekkür ediyorum <3 Kesinlikle heyecan verici ve nefes nefese bırakan bir kitaptı. Hele bazı sahneleri hala hatırladıkça heyecanlanıyorum o derece. Aksiyon özellikle son kısımlara doğru coşmuştu ve beni kırdı geçirdi.

Bilimde hiç bu kadar heyecanlı olmamıştı!! Kimya, biyoloji, matematik... ne ararsanız var kitapta!! Ama sakın gözünüz korkmasın, Adam bize her şeyi kavranacak düzeyde vermiş ve yeri geldiğinde açıklamalarla da bunları iyice oturtmamızı sağlamış. 




Kesinlikle öngörülemez bir yapısı vardı!!! Ne olacak derken sayfalar su gibi akıp gidecek ama insafsızca tüm tahminlerinizi çöpe atacak bir kitaptı!! Bir de kitabın sonlara doğru muhteşem bir mantık çerçevesine girişi yok mu... işte bu da sizin kitaptan kolayca etkilenmenizi ve gerçek dünyada bazı olayların olunabilirliği hakkında sorularla dolmanızı sağlayacak.

Kısacası kitabı herkese öneriyorum millet!! Gerçekten okunmadan ölünmemesi gerek kitaplardan biriymiş!! Muhteşem olay örgüsü, karakterleri ve gerçekçiliğiyle beni büyüleyen bir kitap oldu. Yazarın Empati kitabını da en kısa zamanda alıp okumak istiyorum, sizlere de Olasılıksız'ı ŞİDDETLE öneriyorum. Umarım yorumum faydalı olmuştur, hepinize iyi okumalar!!!

PUANIM: 5/5 




30 yorum:

  1. Olasılıksız benimde tereddütte kaldığım bir kitaptı. Şimdi iyice meraklandım, okumalıyım mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de gerçekten kitaptan büyük umutlarım yoktu, düşün kitaptan olay örgüsü bile beklemiyordum :D Ama umduğumun aksine bol bol aksiyon vardı ve hatta az da olsa aşk bile vardı. Zekice oynan oyunlar, konusu...cidden süperdi bence de en kısa sürede okumalısın, hatta okuduktan sonra beraber tartışmayı da çok isterim :)

      Sil
    2. Bakalım şu sıralar kitap alamıyorum ama belki kütüphaneden alıp okurum. :) Tabii ki neden olmasın okuduktan sonra mutlaka geri dönüş yaparım. :)

      Sil
    3. Bende de aynı sorun var,bir süre kitap almak istemiyorum okul dönemi zor oluyor benim için kitap okumak :( Olasılıksız hakkındaki görüşlerini de merakla bekliyorumm :)

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. olasılıksız tam bir harikaydı. Kitaplığımın favori kitaplarından.. Kitabı okumama rağmen okuduğum kitaplar hakkında araştırma yapmak gibi bi huyum var maalesef :) şiddetle tavsiye edebilirim. Eğer isterseniz Adam Fawer'ın Empati kitabını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle benimde favori kitaplarımdan oldu Olasılıksız :) İnsana çok fazla araştıracak konu da veriyor üstekik, yazarın Empati kitabını da en kısa sürede okumak istiyorum :)

      Sil
  3. ilk başladığım hiç bişe anlamadım bir poker oyununu anlatıyor sonra yavaş yavaş kimin ne olduğu anlaşıldı birde frsnsız bilim adamının teorisi bana çok saçma geldi sonra nava ya caineden sonra en sevdiğim karaktere geldi kitabı elimden bırakamaz oldum beni etkileyen en büyük kitaplardan biri bunu okumadan ölmeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle insana çok şey katan ve sürükleyici olan kitaplardan biri. Her çevirdiğimiz sayfada ayrı güzelleşiyor, gerçekten de okumadan ölünmemeli :)

      Sil
  4. Hep ayni kisiler mi yorum yapiyor buraya. Birde bi kisi de kotu demiyor hangisini okusam bilemiyorum

    YanıtlaSil
  5. Olasiliksiz romanı olan var mi ?
    Ben okuyorum fakat benim kitap korsandı sanırım basim hatası yapılmış buyuzden bi 30 sf basilmamais
    Bana gmailden atabilecek varsa buraya yazabilir mi?

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle okuyun muthis bir kitap arkadaslar harikaydi dunyanin en iyi kitaplari arasina girmeye aday bu kitap david caine asik olabilirsiniz dikkat edin (zekasina) iyi okumalar :))

    YanıtlaSil
  7. Olasılıksız kitabını ben de beğenmiştim yazarın fakat Empati beni hayal kırıklığına ugrattı.Benim kitap önerilerim ie bunlar beklerim;
    http://makinahocam.blogspot.com/2016/01/muhendislere-roman-onerileri.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım çoğu kişi Olasılıksız'ı çok daha fazla beğenmiş. Ben henüz okumaya fırsat bulamadım maalesef :( Bu arada kitap önerilerin maalesef açılmıyor :(

      Sil
  8. Kitap gerçekten çok iyi hikayelendirme biçiminde ayrıca çok güzel ara ara ana bilim dallarından nazi derslerde veriyor fakat size de oldu mu bilmiyorum ama ben okurken konusu bakimindan bazi film,kitap ve gerçek yaşantidan duyulmuş haberlerden esinlendiğini hissettim yazarin

    YanıtlaSil
  9. merhaba bende blog açmaya karar verdim fakar iki seferdir hesabım kapatılıyor halbuki herşeyi kendim yazıyorum anlayamadım. İnternetnet resim indirip koyduğum için mi acaba? Onuda mı benim çekmem gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm fotoğraflardan kaynaklandığını pek zannetmiyorum aslında ama aklıma da açıkması başka bir sorun gelmedi :( biraz daha detay verirsen belki daha iyi yardımcı olabilirim mesela sen hesabı açtığın an mı kapanıyor belli bir süre geçiyor mu, herhangi bir post yayınlama imkanı buldun mu belki aralarda kullandığın bazı veriler bazı sorunlar çıkarmış olabilir

      Sil
  10. Çıktığı gün aldım işten güçten boş zamanlarımda teknik döküman okumaktan açıp bir roman okuyacak fırsatım olamadı malesef.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Polisiye türünü pek sevmesem de, '' Olasılıksız '' merak ettiğim kitaplardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim, polisiyenin de haricinde pek çok farklı türü de içinde barındıran bir kitap :)

      Sil
  13. Kitabın sonunu anlamadım,anlatabilecek var mı?

    YanıtlaSil
  14. Arkasindaki yazi "Bitirmek icin yarini,baskasina anlatmak icin bitirmeyi beklemiyeceksind."
    Sizce ne oldu?

    YanıtlaSil
  15. Müthiş... 1 haftada okurum dediğim kitabı iki günde bitirdim. Akıcı anlaşılır ve bilgi yüklü. Fil hikayesinden çok etkilendim. Izafiyet teorisini, belirsizlik ilkesini, kuantum mekaniğini 8 yaşında bir çocuğa anlatır gibi anlatmış. Cok başarılı... Kesinlikle okunması gereken bir kitap, özelliklede gençlerimizin...

    YanıtlaSil
  16. MERHABA ARKADAŞLAR KİTAP OKUMAYA ALIŞTIRMAK İSTİYORUM KENDİMİ BANA YARDIMCI OLUP AKICI KİTAPLAR ÖNEREBİLİRMİSİNİZ ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azra Kohen Aeden💙

      Sil
    2. Önerdiğim kitaplara göz atabilirsin listeden, ayrıca sene sonlarında favorilerimi paylaştığım yazılarda da okuma alışkanlığını kazandıracak kitaplar olduğuna inanıyorum bir göz atmanı tavsiye ederim :)

      Sil
  17. uçurtma avcısı , fareler ve insanlar , uzun hikaye , sefiller , aşkın gözyaşları

    YanıtlaSil
  18. bu kitabı okudum olaylatın sonda gelişmesi cidden harikaydı ördek' i susturucu gibi kullanması zekice

    YanıtlaSil