10 Mart 2015 Salı

KİTAP YORUMU: CINDER - Marissa Meyer

 
Kitap Adı: Cinder
Yazar: Marissa Meyer
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı:420
Etiket Fiyatı:

Merhaba arkadaşlar!! Bugün size Cinder kitabını yorumlayacağım, kısaca konuyu anlatıp yoruma geçeceğim :D

Kitap bir distopya ve ileri bir tarihte geçiyor. İnsanlar ve androidler bir arada yaşıyor ama neredeyse her zaman olduğu gibi insanlar, kendileri dışındaki varlıklarla çokta iyi anlaşamıyor, kendini onlardan üstün görüyor, genelde onları dışlıyorlar.

Aynı zamanda tüm dünyayı kasıp kavuran ölümcül veba hastalığı insan nüfusunu tehdit ediyor. Tek sorun bu da değil, Ay İnsanları Dünya'yı gözleyerek planları için en uygun zamanı kolluyor ve Dünya'nın kaderi tek bir kıza bağlı...

Cinder, üvey annesi ve üvey kız kardeşleriyle yaşayan bir mekanik ustası. En azından herkes bu şekilde bilsin istiyor. Bir sayborg olduğunu herkesten saklamaya çalışsa da üvey annesinin hakaretleri bir türlü ne olduğunu kendisine unutturmuyor. Cinder hakaretlere, kısıtlamalara belki bir yere kadar dayanabilirdi - zannetmiyorum gerçi- ama üvey kız kardeşinin hastalanmasından da kendisi sorumlu tutuluyor.

Ama bu kızın hayatında hiç mi iyi bir şey yok? Bence Prens Kai OLDUKÇA iyi bir şey <3 Onunla tanıştığı anda kendini gezegenler arası bir anlaşmazlığın odak noktası olarak buluyor. Pek çok duygu arasında sıkışıp kalan Cinder, Dünya'yı kurtarmak için kendisinin bile bilmediği geçmişini öğrenmek, sırlarınıığa çıkarmak zorunda.


Cidden süper bir kitap olmuş. Külkedisi alınmış ve bir sayborg olarak distopik bir dünyaya bırakılmış. Normalde Külkedisi masalını sevmeyen ben, bu kitaba bayılarak okudum. Konusu ciddi anlamda yazılanlardan fazlası ve ben biraz daha açacağım arka kapakta yazılanlardan ama rahat olun spoiler yok!

Cinder'ın üvey kız kardeşinin vebaya yakalandığını zaten söylemiştim.-spoiler değil- Annesi bunu öğrendiğinde hem Cinder'ı uzaklaştırmak hem de onun üstünden para kazanmak için Cinder'ı saraydaki labaratuara yolluyor. Bir sayborg olarak vebanın tedavisi için yapılan deneylerde kendisini birden gönüllü (!) olarak buluyor ve biz bu sırada Cinder üzerinden yapılan araştırmalarla onun hakkında çok ilginç şeyler öğreniyoruz, aslında Cinder'ın ne kadar özel olduğu gibi.

Biraz da Aycılar'dan bahsedeceğim. Dünya'dan Ay'a giderek orada evrim geçiriyorlar ve Aycı adını alıyorlar. Aycılar'ı insanlardan ayıran bir takım özellikleri var. Örneğin; insanların görüşlerini kontrol edebilme, duygularını şekillendirme gibi. Aycılar'ın hepsi kötü değil aslında ama başlarında ki Kraliçe Levana tam bir...anladınız siz. Tek derdi Dünya'ya kapak atabilmek için Prens Kai'nin babasıyla evlenmek.


 

Yorumuma geçecek olursak kitaba cidden bayıldım. Yaratılan o dünyayı zaten çok sevdim, aynı zamanda Külkedisi masalının uyarlaması da bence çok iyi oturmuş o dünyaya. Ciddi anlamda akıcı bir kitaptı, ne oldu ne bitti derken bir bakmışsınız kitap bitmiş!! Zamanınız da uygunsa maksimum iki üç günde bitecek bir kitap.

Karakterleri de sevdim. Büyük bir Cinder hayranı olamadım ama bunun sebebi biraz da orijinal masalı çok sevmemem olabilir ama Prens Kai, üvey kız kardeşlerinden biri-burada orijinal hikayeden farklı olarak kitaptaki iki kız kardeşte kötü değil bir tanesi Cinder'ın en yakın arkadaşlarından-, ilerleyen zamanlarda tanışacağınız Dr. Erland ve Iko'yu cidden sevdim. Özellikle Prens'in burnu havada biri olmaması, sıcak ve samimi olması hoşuma gitti. Kraliçe Levana da var ya kadını parçalarsınız ben size baştan haber vereyim.

Ama tabii ufak eksikleri de yok değildi. Bazı yerlerin biraz tahmin edilebilir olması gibi. Bir de kitabın başları etkileyici ve akıcı olsa da aksiyon aradım aslında. Başta dünyayı tanıyoruz, işleyişe alışıp karakterlerin yapısını oturtuyor ve minik ip uçlarıyla tahminler yürütüyoruz ve bu aşamaların hiçbiri kesinlikle sıkıcı değil sadece ben kitaplarda fiziksel mücadeleleri seven bir insan olarak daha fazla aksiyon aradım.

Kitabın sonları çok iyi olmuş ama, bolca aksiyona bulayıp koymuş önümüze ve tadından yenmez olmuş oralar. Duygu,aksiyon, sürprizler her şey sonlara doğru iyice yoğunlaşıyor ve kitaba cidden çok iyi dememi sağlıyor. Öyle bir bitiyor ki sabah sabah kitapçıya doğru koşar adımlarda gidip Scarlet'ı aldım ve aldığım gibi bitti!! Cinder'dan daha çok beğendim Kırmızı Başlıklı Kız'ın hikayesini sanırım ve orada dahil olan karakterler, aksiyon cidden kitabı çook daha iyi bir boyuta taşımış, onun da yorumu gelir yakında :D

Puan verirken cidden zorlandım açıkçası. 4 puan az gelirdi ama tam bir 5'te olamadı sanki o yüzden 4,5 diyor ve kapatıyorum!! :D

Hepinize iyi okumalar!!

PUANIM: 4.5/5

 
Bunlar da Cinder için yapılan tanıtım videoları:
 
 
 
 
Bunlarda serinin ülkemizde çıkan kitap kapakları ve orijinal kapakları:
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder