14 Haziran 2015 Pazar

OKUMA ETKİNLİĞİ: HİÇLİĞİN KIYISINDA - J. A. Redmerski

 
Kitap Adı: Hiçliğin Kıyısında
Yazar: J. A. Redmerski
Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 467
Etiket Fiyatı (Ciltli): 25TL

Merhaba millet!!! Hiçliğin Kıyısında ile karşınızdayım! Maskeli Kitaplar ile Okuma Etkinliği kapsamında yorumladığım ilk kitap olacak ve gerçekten çok güzel bir seçimle başlamışız bence <3 Facebook sayfamızda bir kişiye hediye ediyoruz kitabı,katılmak için buraya basmanız yeterli. Benim beğenerek ve severek okuduğum bir kitap oldu, kısaca konusunu anlatayım bakalım siz de sevecek misiniz?

Esas kızımız Camryn'nin hayatı gerçekten çok zor. Ailesinin boşanması, abisinin sarhoş bir şekilde cinayet işleyerek hapse girmesi ve sevgilisinin trafik kazasında ölmesiyle hayatı gerçekten patlama noktasına geldi. Özellikle sevgilisi öldüğünde o kadar kötü oluyor ki, artık tek bir damla gözyaşı bile dökemiyor.

Bir gün en yakın arkadaşının Cam'e yaptığı bir haksızlık, artık onun için bardağın taşmasına sebep oluyor. Birkaç parça eşyasını da alarak önüne gelen ilk otobüse atlıyor ve her şeyi geride bırakıyor.


Cam idealleri dolayısıyla gerçekten farklı bir bakışısına sahip. Her zaman sıkıcılıktan, monotonluktan uzak bir hayat yaşamak istemişti. Bu yolculukla beraber, hayallerini gerçekleştirmek için de bir adım atmış oldu.

Ve şüphesiz yolculuğunun en harika yanı olan Andrew Parrish ile de tanışmış oldu! Andrew hımmm biraz nasıl derler hovardamsı (?) bir tip aslında. Andrew'un dinlediği yüksek sesli müziğin Cam'i uyandırmsıyla tanışıyorlar ve yakınlaşmaya başlıyorlar.

Kitap hem Cam'in hem de Andrew'un bakışılarından yazılmış. Onlar tanıştıktan bir süre sonra da Andrew'un gözlerinden, onun hikayesini dinliyoruz. Hikayesi o daha yolculuğa çıkmadan önce başlıyor. Onunda hikayesine ve durumuna biraz gireceğim.

Andrew'un babası ölüm döşeğinde ve bu yolculuğa babasını son bir kez görmek için çıkıyor. Ruhsal açıdan da gerçekten zor bir durumda çünkü babası onları sert bir şekilde yetiştirmiş ve onlara resmen kendisi öldüğünde bile ağlamamalarını emretmiş.


Geçmişinde acılar çeken ikilimiz otobüste yakınlaşmaya başlıyorlar ve onlar için bir otobüs yolculuğundan çok daha fazlası başlıyor!

Ben kitabı gerçekten çok sevdim, türündeki en iyilerden biri bana göre. Yazarın kalemi cidden çok akıcı, uçarcasına bitiyor kitap. Bunda yaşanan olayların, karakterlerin güzelliğinin de etkisi var tabii. Konusunu anlatırken basit bir aşk hikayesi gibi gelebilir size ama kesinlikle öyle bir şey değil. Bu iki insan birbirlerinin eksiklerini kapatıyor, yaralarını sarmaya çalışıyor, birbirlerini tamamlıyorlar adeta.



Zaten Cam'in bu sıradanlığın dışına çıkma isteği kitapta özgün olayları görmemize sebep oluyor ve çiftimizi de eşi benzeri olmayan karakterler haline getiriyor.

Kızlar Andrew'a bayılacaksınız. Özellikle onun bakışısına geçmemizle, onun hikayesini görüp tanımaya başladığınızda hem görünüşüyle hem kalbiyle sizi vuracak karakterlerden oluyor. Adam gerçekten çok eğlenceli, duygusal, derin ve zararlı ölçüde yakışıklı.

Kitaba hüzünle başlıyoruz, Cam yolculuğa çıkana kadar bir hüzün hakim ve aslında kitap boyunca hep oraya bir yere saklanıyor. Yolculuğa çıkıp Andrew'la tanışmamızla hikayeye aşk ve eğlence dahil oluyor, ardından kararsızlıklar ve müthiş bir acı yerini alıyor.

Yani anlayacağınız kitap size her bir duyguyu dibine kadar hissettiriyor ve özellikle sonlara doğru...bence mendilinizi yanınıza alın da kitap ıslanmasın. Gerçekten çok etkileyiciydi sonları, kitabın her yeri etkileyici ve güzeldi ama o sonları....

Kitabı çok sevdiğimi anlamışsınızdır, peki o zaman ben neden 4 puan verdim? Şöyle ki Andrew ve Cam'in arasında çok naif ve duygusal bir şey oluşmaya başladı yolculukta. İkiside yaralı bir kalp ve ben bu ilişkinin ne biliyim...masum bir şekilde kalmasını isterdim. Yani tabii kitapta cinsellik olacak yeni yetişkin kitabı sonuçta ama ben bunun daha...yumuşak, kırılgan bir şekilde yazılmasını isterdim. Aralarındaki ilişkiye kötü demiyorum beni yanlış anlamayın yaptıkları çılgınlıklar, eğlenmeleri, beraber üzülmeleri falan süperdi ama cinselliğinde kırılgan bir şekilde yerleştirilmesini isterdim puanımı oradan kırdım.



Bir de sanırım ikiliyi kitabın sonunda çook daha farklı ve çılgın göreceğimi düşünmüştüm, kitabın başından beri farklı olma arzusunda bir çifttiler ama kitabın sonlarında ben pekte onu hissedemedim.

Kesinlikle türünü sevenlere tavsiye edeceğim bir kitap, aslında o 1 puanı kırıp kırmamayı bayağışündüm ama...bence o şekilde daha iyi olurdu o yüzden içim kan ağlaya ağlaya kırdım :( Çekilişimize de katılmayı unutmayın sakın!! Ephesus Yayınları'na da sponsorluklarından dolayı çok teşekkür ederiz!! Hepinize iyi okumalar!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder