31 Ocak 2017 Salı

ANİME YORUMU: SHOKUGEKİ NO SOUMA



Anime Adı: Shokugeki No Souma

Merhaba arkadaşlar!!! Bugün severek ve eğlenerek izlediğim bir anime olan Shokugeki no Souma'nın yorumu ile karşınızdayım!

Babası ile bir aile restorandı işleten Yukihira Souma çok yaratıcı ve yetenekli bir aşçı. Babası ile sürekli tatlı bir yarış içerisinde olan Souma, onu geçmeyi ve başarılı bir şef olmayı arzuluyor. Babası aile restoranlarını kapatıp Avrupa'ya aşçılık yapmaya gittiğinde Souma'ya yepyeni bir meydan okuma sunuyor. Öğrencilerinin sadece ufak bir kısmının mevzun olabildiği zorlu bir aşçılık okulunu 1.'likle bitirmek zorunda!


İzlemesi çok eğlenceli bir animeydi kesinlikle. Aşçılığa tamamen farklı bir şekilde bakmamı sağladı bile diyebilirim. Bu animeyi izlemeden önce aşçılık hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyordum bu nedenle konu olarak bana çok farklı gelmişti.

Sürekli bir rekabet söz konusuydu ki bence bu animeyi çok daha ilgi çekici ve heyecanlı bir hale getirmiş. Arkadaşlık ilişkileri, yeri geldiğinde birbirlerine sonuna kadar yardım edip, güvenmeleri çok güzeldi. İlerleyişte en ufak bir monotonluk yoktu her bölümünü heyecanla ve bol bol gaza gelerek izlediğimi söyleyebilirim.


Geniş bir karakter yelpazesi var ve her birinin azmine, çabasına ve zekâsına hayran kaldım. Son bölüme kadar birçok karakter ekleniyor ve hepsinin kendi tarzları ve stilleri olduğundan hepsini çok seviyor ve etkileniyorsunuz.


Esas karakterimiz Souma tam bir çılgın. En olmadık fikirlerle muhteşem yemekler ortaya çıkarıyor ya da ters giden durumları aleyhine çevirmekte üstüne yok. Yetenekleri ve onları kullanış biçimleri ile kesinlikle hayran kaldığım bir karakter oldu.



Ikumi Mito, Takumi Aldini, Ryo Kurokiba <3, Alice Nakiri, Akiri Hayama, Nakiri Erina, Isshiki Satoshi gibi bir çok sevdiğim karakter oldu. Erina ve Souma arasında da ufaktan aşk havası esmeye başladı <3 Ama romantik sahneler çok az olduğundan shoujo animesi olarak düşünmeyin.
Sanırım animede sevmediğim tek şey yemekleri yeme biçimleriydi, ilk bölümden sonra ne demek istediğimi anlarsınız zaten ;)

(Bu üçlüye BAYILIYORUM!!!!)


2. sezonu hakkında da çok kısaca spoilersız birkaç şey söylemek istiyorum. İlk sezondan bağlandığım bir anime olduğu için çok sevdim ve harika ilerliyor. Karakterler arasındaki rekabet iyice kızışıyor ve hepsi yeteneklerine yetenek katıyor. Sadece mangayı da güncel okuyan biri olarak ilk birkaç bölümünü çok hızlı buldum ama sonradan toparlamaya başlıyor, bu yüzden mutlaka mangasını da okumanızı tavsiye ederim, işleri daha derin işlediklerinden daha iyi oturtuyor ve benimsiyorsunuz ;)



Aşçılığa merak duyuyorsanız, eğlenebileceğiniz farklı bir anime arıyorsanız bir şans vermelisiniz. Karakterlerine bayılacağınıza ve her bölümü heyecanla izleyeceğinize eminim. Özellikle son bölümlere doğru işler iyice kızışıyor :)











2 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş, ben de en yakın zamanda izlemeyi düşünüyordum bu animeyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim, bence pişman olmazsın :)

      Sil